به گزارش حیات به نقل از فارس، همیشه عنوان میشود دارو مانند شمشیر دولبه است، مصرف دارو از یک سو آثار مثب برای بدن انسان به همراه دارد، از سوی دیگر هنگامی که فرد دارو را به صورت خودسرانه مصرف کند برای بدن او آسیبزا خواهد بود؛ این در حالی است که مصرف داروهای گیاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی آسیب بسیاری برای بدن انسان به دنبال دارد، اگر افراد داروی گیاهی را توسط افراد کارشناس و کاردان این حوزه مصرف نکنند، آسیب میبینند.گیاهان دارویی دارای ترکیبات مختلف و متنوعی هستند که می توانند هنگام ورود به بدن یا ترکیب شدن با داروهای شیمیایی عوارض و آسیب های جدی به بدن وارد کنند. افراد باید بدانند مصرف خودسرانه داروهای گیاهی برای کاهش وزن روش اصولی نیست. برخی از افراد چاق با مصرف خودسرانه داروهای گیاهی در مدت زمان سه یا چهار ماه کاهش وزن پیدا میکنند، اما این اتفاق کوتاه مدت بوده و بعد از مدتی دوباره اضافه وزن آنها بازمیگردد و این نوع کاهش وزن غیر اصولی است.لازم است این اقدام توسط افراد کاردان و متخصصان طب سنتی این حوزه انجام شود و با مطالعه بررسی لازم و تشخیص نبود آثار سو و منفی سپس دو یا سه نوع دارو گیاهی برای مصرف بیماران دچار عارضه چاقی و اضافه وزن ترکیب میشود؛ زمانی که داروها توسط عطاران و افراد تازه کار ترکیب و به صورت خودسرانه مصرف میشود، به طور قطع عوارض بسیاری برای سلامتی بدن افراد به دنبال دارد.
هنگامی که آنزیمهای کبد بدن بیماری به هم ریخته و بالا رفته است، اولین سوالی که از بیمار پرسیده میشود این است که آیا داروی گیاهی مصرف میکند یا خیر، اگر مصرف کننده داروی گیاهی باشد با قطع آن آنزیمهای کبد او اصلاح میشود.هر کدام از گیاهان دارویی دارای خواص متفاوتی هستند و به همین دلیل نیاز است برای درمان بیماری با روش سنتی به پزشک متخصص آن مراجعه کرد.به یاد بسپارید که اغلب مطالب شبکه های اجتماعی در خصوص داروهای گیاهی مورد اعتماد نیست و بسیاری افراد و موسسات فاقد وجاهت علمی برای سودجویی و فروش محصولات خود دست به تبلیغ و بیان خواص غیر واقعی داروهای گیاهی می کنند. متأسفانه مصرف دمنوش های گیاهی در کشور ما بسیار متداول شده و افراد گمان می کنند این دمنوش ها سلامت آنها را تضمین می کند غافل از اینکه این کار نیز عوارض خاص خود را در پی دارد. بیماران اغلب با مراجعه به عطاری ها و پزشکان غیر متخصص نسبت به مصرف داروهای گیاهی اقدام می کنند اما باید توجه داشت مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به هر دلیلی باعث عود کردن برخی از بیماری ها خواهد شد.عده ای به دلیل سر درد ناشی از آلودگی هوا اقدام به مصرف دمنوش ها می کنند که باید توجه داشت به طور مثال مصرف گل گاوزبان به صورت خودسرانه باعث آرام بخشی نخواهد شد.داروهای گیاهی اگر به جا و به موقع توسط متخصص طب سنتی که از دانشگاه های معتبر کشور،تخصص گرفته است تجویز شود قطعا برای فرد مشکل ایجاد نخواهد کرد؛ لیکن مصرف خودسرانه دارو به میزان زیاد باعث آسیب می شود.
انتهای پیام//
نظر شما